torsdag 30 juni 2011

Nästa projekt..



Vår hall är inte fin. Det är därför jag inte har några bilder på den egentligen. Färgen på pärlsponten är b**sbeige, socklarna är bruna och skåpsdörrarna är gula.. hmmm lite 60-70 talsfärgsättning kanske?
Under skymtar man vacker blå och ännu finare ljusgrön. Jag vill bara skrika #but why???#

Våra underbara dörrar är bruna och ådermålade och det får vara så ett tag till eftersom det ändå känns som "original".

Nu skall vi börja göra klart i hallen efter att vi faktiskt började förra året. Det är fortfarande lite ny spont som skall upp och i glasverandan skall det in nya fönsterbrädor. Golvet skall också målas och jag har ju en dröm om att måla golvet grå och vit rutigt. Men det kan vara över mina kunskaper.

Nu behöver jag tips om vilken färgsättning resten av hallen skall ha. Vitt med grå socklar?

Vitt med röda socklar? Eller kanske Ljusblått med vita socklar?
Dessutom skall ytterdörren målas också på insidan.

Nu skall jag kolla lite i färgboken, ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar