torsdag 17 november 2011

Drängsoffan har hittat hem






För länge länge sedan i en annan del av livet så visade min gamla kära granne mig sin gamla drängsoffa. Jag föll pladask och efter en tid tog jag mod till mig och frågade om jag kunde få köpa soffan. Icke icke det fick jag inte då den skulle gå i släkten.
Men efter en tid så kom hon till mig och frågade om jag fortfarande var intresserad.. Visst blev jag lycklig..
Men soffan har stått och mest vart i vägen i lägenhetens lilla kök tills nu. Den har fått komma till dess rätta miljö igen efter många år.
Den är avlutad och vi skall behålla den så tills vidare. Den är vacker som den är...
Köpte ett fårskinn på Ikea och två stolsdynor som fick bli skönt ryggstöd. Snyggt tycker vi!!
Sen blev det fina hissgardiner med grå korsstygn som vi köpt på den lokala byggmarknaden. Fönsterna har fått sina innefönster insatta och vi har satt fönstertejp efter konstens alla regler :-)
Ljuskronan är ett auktionsfynd!! Den vackra blå svampkorgen fyndade jag för 40 kronor i den lokala antikbutiken i helgen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar