lördag 5 november 2011

Takisolering är viktigt!

Hittade några gamla skisser som jag gjort när jag läste byggnadsteknik i skolan. Dom skall faktiskt eftersträvas i vår när vi skall isolera vinden. Det allra viktigaste är ju att det blir en bra luftspalt mellan isoleringen och yttertaket så att det inte bildas kondens och sedan mögel alternativt hussvamp.
Om man isolerar bra så kommer driftkostnaderna att sjunka regält. Värme stiger som sagt uppåt och en bra isolering får värmen att stanna i huset och inte smita ut.


Självklart så skall yttertaket också renoveras med ny spont alt oljebeständig masonit samt läkt och nya fräscha pannor.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    det skulle vara kul att följa ditt isoleringsprojekt. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera